Just the way you are

Jag kokar! Har fått feber och jag hatar det.. Mådde bra i morse men efter att jag varit hos doktorn flög det på mig i en jäkla fart!

Steg upp tidigt imorse också, hade tid hos läkaren halv 9. Kollade upp min onda, knakade, skitaxel! Jag fick en duktig läkare, kändes verkligen som han tog mig på allvar, kollade varenda kota i ryggen, muskel i axeln och reflexer och känsel. Tillslut kom han fram till att jag har en överrörlig axel där en muskel och någon sena inte är helt friska. Så det blir sjukgymnast för Sanna Polins del.. Kul när man får höra att man egentligen är för ung för att ha sånna här problem. Botemedel var träning, vilket jag redan gör men jag har inte fokuserat på det jag behövt mest. Så en sjukgymnast ska ge mig ett bra träningsprogram så kanske min axel blir någelunda normal igen. Men det där knakandet blir jag nog aldrig av med helt. Wihoo.. Men, men det kunde som vanligt varit värre, eller hur?

Innan jag gick frågade jag sköterskorna om jag behövde någon mer vaccination förutom Hepatit-A inför USA resan. En super härlig sköterska gick och kollade i någon pärm och tur var det, för det stod att: Hepatit-B kan eventuellt vara obligatoriskt för att få resa till USA!! Kul om jag hade kommit fram och sen inte fått komma in i landet haha :P Jag fick till och med en tid med en gång så det var bara att kavla upp och få en spruta i armen. Serumet hade inte hunnit bli rumstempererat än i och med att inget var förberett, så det kändes som att de sprutade något iskallt i min arm. Läskig känsla faktiskt. Men man ska ju vara med om något nytt varje dag ;)

Väl hemma igen la jag mig och vilade och kollade på How I met your mother. Började känna mig trött och hängig och efter 4-5 avsnitt somnade jag visst och vaknade 2 timmar senare, med feber och huvudvärk. Jippie ^^ Så det var varit sängläge hela dagen för min del, har väl sett ca 20-25 avsnitt avsnitt av How I met your mother. Sen krängde jag i mig lite Ben and Jerry's Choclate Fudge Brownie och det fick mig att må liite bättre. Glass kan bota det mesta <3
Dock blir det nog vilodag imorgon också om jag inte blir mirakulöst frisk under natten. Måste bli frisk för jag ska jobba tors-fre och det vill jag inte missa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0