Dallas day 3

Goodmorning!

Torsdagen var lite kallare och jag fick faktiskt ha jeans och långtröja på mig igår. Men det är ju inte Sverige kallt precis så jag ska inte klaga ;D

Igår åkte Melissa, jag och en väninna till henne iväg för att äta lunch med några damer. De här damerna är goda vänner det Melissas pappa och brukar träffa honom på deras "Senior Center" som är någon slags pensionärs-förening där de kan träna, bada, äta och umgås. Eftersom att de alltid är så snälla mot Mellissas pappa, så ville hon inte tacka nej. Men vi skrattade lite i bilen på vägen dit för vi hade ingen aning om hur detta skulle bli!
Men tanterna var hur söta som helst och det var lite medelålders kvinnor där också. Vi blev bjudna på paj och till efterrätt pumpkin cheesecake. Jag har aldrig smakat något med pumpa i innan, men jisses det var såå gott!

Lite innan 4 skjutsade Melissa mig till Martin. Två dagar i veckan kommer en kille som heter Erik, hämtar upp Martin och tar med honom ut på landet för ridlektioner. Så igår fick jag åka en äkta pickup truck ut på den riktiga Texas vischan. När båda hästarna var redo så frågade Erik mig om jag ville rida. Så tja varför inte sa jag, ska jag uppleva texas måste jag ju prova på Cowboy livet också ;) Dock varade det inte så länge haha, för hästen var lite stissig och trotsig och ville inte gå dit jag ville.. Så mitt tålamod försvann och jag hoppade av. Det kändes bättre att stå vid sidan av och hålla i Dupont så han inte sprang efter hästarna :P But I did it!

När jag kom hem igen så stod maten framme, Macaroni and Cheese, alltid velat testa och det var riktigt gott det också. Allt jag smakat än så länge har varit en fröjd för smaklökarna ;)
Sen ringde Melissa, som var på födelsedags myskväll, och frågade om jag ville komma dit. Och självklart ville jag det, så Henke skjutsade mig till huset där de var. Jag skulle bara gå raka vägen in, så det var det jag gjorde. Men när jag öppnar dörren så ser jag inte en kotte och hör inga röster heller. Jag ropar hallå och ingen svarar, ropar en gång till och så kommer det en liten tjej och säger hej. Shit jag måste vara i fel hus tänkte jag! Jag frågade tjejen om Melissa Ax var här, men hon svarade att hon inte kände någon Melissa! Åh vad mitt hjärta började slå då, för jag kom på att jag varken hade mobil med mig eller hade någon aning om hur jag tog mig tillbaka hem för alla gator ser i princip likadana ut här! Jag frågade om jag kunde låna telefonen och tjejen sprang för att hämta sin mamma. Helt plötsligt hör jag en massa skratt från baksidan av huset och flickan kommer skrattande tillbaka och säger: "förlåt, du är i rätt hus! Alla här kallar Melissa för Melli så jag fattade inte vem du menade." 
Så allting löste sig och vi skrattade ganska gott åt det. Men oj vad rädd jag blev :O Sanna Polin vilse i Texas! Yeai.. haha. Varför blir jag inte ens förvånad, det är så typsikt mig att sånt här ska hända! xD

Nu ska jag ta mig något snabbt att äta sen ska vi åka till gymmet och gå på pilates! :D
Puss o kram <3



1. Ute på landet
2. Eric, Martin och hästarna

Kommentarer
Postat av: Jannike

Kul att läsa om hur du har det i USA! :) Verkar skitcoolt, och jag är inte alls avundsjuk ;) hihi. Ha det så fint nu Sanna! Puss&Kram

2010-10-29 @ 19:10:44
URL: http://jannikeahlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0