America!

Jag kan inte fatta att jag är här, det är galet!! :D :D
Resan gick jättebra, jag hittade till min gate i Frankfurt fast det tog ca en kvart att gå dit, sjukt stor flygplats. Där satt jag i 3 timmar och bara stirrade på folk, åt en jätteäcklig macka och försökte vila lite. I planet till Dallas satt jag jätte bra, vid gången och det satt ingen bredvid mig så jag kunde breda ut mig bäst jag ville ;) Det satt en italiensk dam på andra sidan, hon kunde inte ett ord på engelska! Och hon fattade inte att jag inte förstod vad hon sa, så vi hade ett antal "konversationer" där jag mest nickade och höll med haha. Är lite osäker på om hon ens fick komma in i landet för hon fattade inte hur man skulle fylla i alla papper man sedan lämnade i tullen. Aja..

Melissa, Little Henrik och Raymond (Melissas pappa) kom och mötte mig på flygplatsen och jag fick jätte fina blommor. Vi gjorde inte så mycket igår, jag träffade bara familjen, åt middag och kollade lite på TV.
Vid 7 tiden började jag känna av Jet-lag, allting snurrade och det kändes mest som att jag svävade runt haha. Så jag slocknade vid kl nio, (första gången på väldigt länge) vaknade vid 1 tiden på natten och trodde det var morgon, men jag tvingade mig att somna om och steg väl upp vid 9 tiden.

Underbart väder idag, runt 25-30 grader och inte ett moln på himlen! Satte mig ute vid poolen och läste en skvallertidning jag fått från Raymond och slog en pling till Sverige och pratade lite med min familj :)
Vid lunchtid körde Melissa och jag till "Ericsson" för att äta lunch med Henke. Byggnaden var så stor!! Och cafeterian var gigantisk, och det fanns så många olika maträtter att välja bland, så där passade ju jag och min beslutsångest in bra haha ;D Det blev Deli idag, chicken wrap med ranch dressing. Jätte gott! Sen visade Henrik mig runt lite i parken utaför Ericsson, de har en stor damm med sköld-paddor som man kunde mata :D Haha det låter som att jag aldrig sett en skäld-padda förut.. Men jag värdesätter typ allt jag ser här, allt är så nytt och häftigt! Som igår då såg jag en äkta gul skolbuss, det var coolt ;)

Melissa visade mig ett utav alla köpcenters idag och låt mig säga såhär, det kliar rejält i mina fingrar! Jisses jag måste nog köpa en extra resväska xD 

Nej nu ska jag nog gå och lägga mig, klockan är halv 10 här och jag är helt slut. Det tar lite tid att vänja sig vid tidsskillnaden men annars så mår jag toppen och jag har det jätte bra! :)
Hoppas alla goingar har det bra hemma i kalla, ruskiga Sverige ;)


1. De fina blommorna jag fick när jag kom.
2. Massa söta Sköldisar utanför Ericsson
3. Henke och jag utanför Ericsson. Don't minde me I'm Jet-lagd ;)

Kommentarer
Postat av: lisa

hej vännen:) gud vad skönt att allt gått så bra :) och vad konstigt det känns att du är så långt bort nu! vad häftift allt låter och vad kul det låter som att du kommer ha! är så avis här hemma i regnet ;) KRAMAR!

2010-10-27 @ 11:40:19
URL: http://lisajosefinbloggg.se
Postat av: lisa

oh vad skönt att resan gick bra gumman :) det ser ju helt fantastiskt mysigt ut alla redan ! är avis här hemma i regnet! hoppas du får det bra och shoppa lugnt ;) KRAM

2010-10-27 @ 11:41:48
URL: http://lisajosefinbloggg.se
Postat av: jojjsan

härligt att resan gick fint! glöm inte att lägga upp massa bilder sannispannis så man blir uppdaterad i det svenska ruskvädret :)

2010-10-27 @ 15:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0