Dallas Thanksgiving och Black Friday

Godkväll!

Igår var det Thanksgiving här i Amerikat och jag fick fira det för första gången. Vi åkte över till ett par goda vänner till familjen Ax vid 12 tiden och hade en tidig thanksgiving måltid! En massa gottit, liknande julbord men med kalkon och potatismos istället för julskinka. Skinkan fanns också men det är inte den som är the big deal! Det var supermysigt, kändes nästan som julafton!
Efter några timmar där så åkte vi till Richerdson där Melissa och Henrik bodde innan de flyttade hit till Texas och hälsade på deras närmsta grannar. Där såg vi på amerikansk fotboll då det var Dallas Cowboys som spelade. Jag har börjat förstå mig på spelet nu så jag tyckte faktiskt att det var intressant!
På hemvägen stannade vi till vid ett otroligt julpyntat hus där en man arrangerar ett "tomte-tåg" varje år. Självklart var vi tvungna att åka, även om det bara gick runt,runt,runt (och var pyttelitet så mina ben var för långa haha).

När vi kom försökte jag ta en liten powernap men jag kunde inte somna, så det var bara att hoppa upp igen och sätta på mig en illgul t-shirt med ett "black friday shopping bee's" tryck på. Vid midnatt började den gigantiska Rean runt om i hela USA. Melissas vän Sandy plockade upp oss i sin pyntade bil (kommer bild) kl 22.00 och så åkte vi till första affären! Jag har bara en sak att säga om denna jätte REA och det är GALET!! Folk slogs och skrek på varandra över lakan, kuddar, filtar. Det var verkligen crasy att se, som lejon på savannen som krigar för mat hahaha!
Jag lyckades dra till mig lite bra grejer iaf så jag var nöjd med min shopping! Kl 06.30 åkte vi och åt lite frukost innan vi begav oss hemåt igen och jag var väl i säng halv 9 på morgonen! ;) Vaknade kl halv 3 igen och har kännt mig trött hela dagen, men det var det värt, för det var fruktansvärt roligt att få vara med om alla dessa tokigheter som hände!

En knasig sak hände när vi köade uanför en affär. En fågel krockade in i en lyktstolpe och dunsade i marken. Den bara låg där på rygg med ett brutet ben och tjippade efter luft! Och jag kunde bara inte lämna stackarn där.. Så Melissa jag och en till kvinna plockade upp den med lite papper, la honom i en papperskasse inne i affären och satte honom/henne i barnstolen i shoppingvagnen! Så där gick vi och shoppade inne på Target med en liten skadad pippifågel i vagnen haha, som att vi inte redan stack ut på grund av våra gula t-shirts haha! Fågeldramat slutade iaf med att en utav kvinnorna i vår grupp körde hem med fågeln över natten så att hon kunde ringa djurräddningen dagen efter. Dagens hjältedåd säger jag!

Hoppas ni har det bra där hemma, idag är det galet nog bara 5 dagar tills jag kommer hem igen! Kan ni tänka er? För jag fattar det inte!




Kommentarer
Postat av: lisa

allt låter så skoj sanna, jag längtar tills du är hemma igen så man får prata lite med dig :) ha det bäst de sista dagarna nu och mys så mkt du kan för här är det 9minus och massa snö... kallt!brrrr;) saknar dig <3

2010-11-27 @ 09:41:14
URL: http://lisajosefinbloggg.se
Postat av: Sanne

haha vad kul att shoppa en hel natt :D hade jag velat testa någon gång!

2010-11-30 @ 19:13:17
URL: http://sannesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0