Sanna VS Vuxenlivet 0-3

Steg upp kvart över sju idag, skulle till läkaren. Tyckte jag var duktig som steg upp så tidigt, dock när jag kom hem halv 10 igen när jag både städat rummet och slängt kläder i smutsen blev jag helt förslappad. Gick och la mig i soffan för att "vila" några minuter, men det slutade med en tupplur på 2,5 timme. Suck, jag som hade tänkt vända om dyngsrytmnen igen.. :P
Idag har jag tagit på mig rollen som hemmafru!
Mitt lilla ärende i stan och besök till AF (som var stängt) som skulle ha tagit max 15 min, slutade i 3 timmars handling med Päronen! (0-1) Tanka, handla mat, mer mat på två andra ställen, batteriladdare, hårfön osvosvosv... Min mage kurrade som bara den, hade inte ätit sen halv 8 och de flesta vet ju hurdan jag blir när blodsockerhalten åker ner på noll, ingen drömdotter precis, enligt mamma och pappa iaf haha! Det slutade med att pappa tryckte 20 kronor i näven på mig och gav mig order att gå köpa en korv med bröd.
En liten gubbe bakom mig i kön tyckte att jag hade fina naglar hahaha, sen började han babbla om att han ätit mycket korv i sina dar, men aldrig provat "french hotdog". Haha så söt, jag sa till honom att han borde prova den och det gjorde han, tänk så förändrade jag hela hans framtida korvätning nu? Vem vet ;D

Väl hemma igen satte jag igång att tvätta kläder eftersom att mina föräldrar verkar ha glömt hur man gör under den senaste veckan och jag började ha mindre och mindre kläder att välja bland i garderoben. Så jag tänkte att då får jag ta tag i att själv! Jag börjar blir kung på att tvätta kläder nu, går som smort! Har till och med handtvättat endel idag.(0-2)

Mitt i allt tvättande hörde jag mig själv erbjuda mig att laga maten idag! Huuh? :O Sen när har det hänt? Det blev faijtas och familjen var mycket nöjd. (0-3)

Imorgon ska jag träffa hela tjejligan! De kommer hit på kvällen, så blir det fika och en massa snack. Can't Wait :D Får se om jag är snäll och bakar något innan de kommer, beror på om vi har grejer hemma att baka med.. Vi får la se ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0