I've made up my mind

Efter att den fruktade och omtalade Påtorps-Vildsvinsgalten med 15cm betar bestämde sig för att dyka upp på min gata i fredags OCH jaga min lillebror, så bestämde jag mig för att fly upp till Eringsboda tills skyddsjakten var över! För där uppe i skogarna lär det ju inte finnas några vildsvin eller så..

Kom hem till familjen Petersson, där det var liv i luckan som vanligt haha. Eftersom storebror Jim drar i väg på sin långresa till Asien på måndag för att åka 300 mil på longboard, ville pojkarna hitta på något kul. Så det blev bowling i Ronneby och brödrarkampen var igång haha. Lite jobbigt för vinnarskallarna när det gick "dåligt", men desto roligare för mig att kolla på haha :P För mig gick det rätt kasst, kom sist, men fick in iaf 2 strike plus en som Filip omedvetet gav mig mohaha tack ;* Efter bowlingen stack vi och käkade på Valentino, kebabtallrik för min del och det var riktigt gott.
Väl hemma igen spelade vi "Plump" och jag sög på det också, brukar annars vara bra på det, men var väl lite ringrostig för det var ju ett tag sen man satt i Cafeterian/Studiehallen och spelade med hela gänget. Dessutom körde de med minus, så jag slutade på -110 tror jag.. Som sagt, någon ska alltid sluta med 3siffrigt haha ;D 
Idag... var jag riktigt trött på morgonen, sov knappt något på natten och låg mest och snurrade. Filip sov däremot som en stock, sussade sött och låg alldeles stilla för ovanlighetens skull. Ombytta roller? :P Men,men sååå kan det va ibland. Vi spelade Xbox sen, Lego starwars men tröttnade rätt snabbt efter att ha kört fast. Efter det var vi ute och gick en sväng i blåsvädret, jag börjar kunna lokalisera mig nu, snart kan jag nog hitta runt själv ;D Inte för att jag hade tänkt gå på upptäcktsfärd ensam, men man vet ju aldrig vad som händer haha!

Angående rubriken.. Jag har gått och stressat över det här med Au pair-andet i USA ganska länge nu! Varken vetat ut eller in. Velat åka, men inte vara borta ett helt år (Vilket man måste med det förlaget jag skrev in mig i). Så slog det mig, med lite hjälp av mamma, att kanske det inte är själva "Au pair året" som lockat mig utan mer att få uppleva landet USA. Jag vill inte åka bort och ta hand om en familjs barn i ett helt år! Nej, jag vill åka dit och verkligen få uppleva landet utan att ha jobb anknutet till det. Så därför har jag bestämt mig för att till hösten åker jag över till Dallas, Texas och min pappas bästa barndomsvän Henke och hans familj i ca 1 månad! De har länge sagt att jag jätte gärna får komma och bo hos dem om jag vill. Så varför inte? Det är ju det jag vill egentligen. Kanske även ta ett inrikes flyg och besöka New York eller någon annan stad som lockar mig :)
Ringde till min kontaktperson på Cultural Care och avsa mig allt och bad dem ta bort mig ur registret! Så nu är det inte bara som jag säger, utan såhär ska det bli och jag ser fram emot det något enormt! Booyaaah

Godnatt! Nu ska jag somna sött till alla Gleelåtar ^^

Kommentarer
Postat av: lisa

Åh detta hade jag ingen aning om! Gud vad roligt, verkar ju vara helt perfekt :)

2010-01-11 @ 11:24:24
URL: http://lisajosefin.blogg.se/
Postat av: theresese

Ja, tyckte också att det lät som en bättre idé, kalas sanny! :D

2010-01-12 @ 18:11:55
URL: http://theresese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0