Long time no seen

Det blev visst ett litet uppehåll här. Det måste helt enkelt bero på mitt underbara och hela tiden fullt sysselsatta liv! Ja så måste det va..

Sen sist har jag hunnit se NewMoon! Och jag tyckte den var jättebra! Fast jag kan förstå att folk som inte läst boken kan tycka att den är lite knepig. Är samma sak med Harry Potter tycker jag, filmerna får en helt annan innebörd när man läst alla böcker.
Filip och jag åkte till Växjö för att julshoppa och vad kom jag hem med? Ett par vita strumpbyxor jag ska ha under lucianattlinnet och.. ja jag fick iofs med mig en sak till hem, fast det får jag inte förns till Jul hihi :)

Igår fick jag en "ny" cykel av mamma och pappa. En riktig gammal pärla de fått tag i, mintgrön var den. Var lite skeptisk till om den ens skulle gå att ta sig fram på först, men efter att pappa och jag fixat lite med sadelhöjd, lampor och korg så blev jag lite kär i den. Helt kanon faktiskt (y) Och nu kanske den får vara ifred också, tack vare att den förhoppningsvis inte är så inbjudnande för Ronnebys cykeltjuvar. Imorgon ska jag premiär cykla på den till jobbet iaf ;)

Min fredag har jag spenderat med JohannaK, vi fikade på Andra Våningen i stan och slog till med en riktig chokladfrossa, varsin kladdis och ett stort glas varm choklad till det! Mums :9 Efter en massa härligt snack och planerande inför måndagens tripp till Lund, gick vi en runda på stan och kikade lite. En mycket trevlig eftermiddag vill  jag lova!
Sen bar det av hem för att byta om och fixa sig inför kvällen. Halv 6 stod jag utanför Saras hus för lite födelsedagspartaj för henne, Lisa och Johanna. Det bjöds på god mat och dricka och en massa härliga skratt! Dock hängde jag inte med ut ikväll på grund av lite olika skäl. Men det var en riktigt bra förfest iaf. Nu är nog tjejerna inne i Karlskrona och skakar romphaaah haha :D

Nej nu ska jag hoppa i säng! Imorgon väntar jobb, mys med mina Luciatjejer och vårt första uppträde! Ska bli kul =) Påtal om jobb föresten så fick jag min lön idag! Woho! Första pengarna jag fått in på kontot sen augusti! Visst det var väl ingen jätte summa men det blir så jag klarar mig en månad till iaf, utan att behöva be päronen om veckopeng haha! Good for me ;)

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0