En vecka kvar i Dallas

Kan inte fatta att det redan är onsdag och bara en endaste vecka till jag ska åka hem igen! Tiden har gått så himla snabbt, vet inte vart den tog vägen.. Så det är både på gott och ont jag åker hem: Saknar alla mina nära där hemma, men jag vet i fasen om jag vill hem till kalla Sverige alltså.. Jag är nog gjord för att leva på varmare bredd-grader haha jag föddes i fel land som mamma och pappa brukar säga ;D

Men men nog om nästa vecka! Igår fick jag äntligen se min älskade Harry Potter film! :D Och självklart tyckte jag att den var hur bra som helst, till och med fällde en och annan tår i slutet. Så när jag kommer hem har jag inga problem med att se den igen på bio (mamma).
Efter bion bästemde jag mig för att stanna kvar i gallerian i några timmar. Köpte dock inte så mycket till mig själv igår konstigt nog ;) Hittade världens bästa produkt, kan dock inte säga vad det är för en utav mina lyckliga vänner kommer antagligen få detta i julklapp ;) Och detta var en sådan produkt som de säljer utanför affärerna typ som telefonförsäljare fast en annan produkt haha. Och de flesta vet vad jag tycker om sådana försäljare, som ropar efter en, lurar på en grejer och är allmänt jobbiga! Jag är inte den första att köpa saker från den här typen av försäljning men försäljaren lyckades lura in mig och började babbla det vanliga om att jag skulle få en "wow" känsla och såvidare. Jag förklarade snällt för honom att han inte behövde slösa tid på mig för jag skulle inte köpa något! Men jag lät honom ändå visa mig varorna då jag inte hade något bättre för mig.. Och jag hatar att erkänna det men det blev en "wow" effekt precis som han lovat. Så ja, jag handlade kunde inte låta bli för jag tror att en utav mina vänner kommer ha så mycket nytta av denna produkt. Sen la jag på den svenska charmen och snyltade till mig dubbletter i allt GRATIS och jag kan säga att det var inga billiga grejer (ta det lugnt det var inte jätte dyrt heller haha). Så jag gjorde en riktigt bra deal! Och nej jag blev inte på lurad en massa skit, detta var verkligen kanon grejer!

Efter mitt lyckliga inköp trippade jag iväg till Cheesecake Factory och mötte upp hela familjen Ax plus Nick's bästa kompis Michael, som förövrigt är Rasmus Bergs dubbelgångare! Tokigt lika :O Vi åt super god middag, ååh alltså hade vi haft cheesecake factory i sverige hade jag velat äta där varje dag framöver! Namnet "Cheesecake Factory" är lite roligt för man får så stora portioner av huvudrätten att man knappt orkar äta cheesecake! Men självklart gjorde vi det ändå och den var gudomlig! :9

IDAG sov jag länge, steg inte upp förns kvart över 10, sov dåligt inatt så jag var ganska trött. Efter frukosten ringde jag hem till Filip och sen familjen och pratade med dem ett tag. Sen fick jag jätta goda American Pancakes av Melissa med choklad bitar och hallon i, mums!
Skulle egenltigen ha åkt till Gallerian i North Dallas men jag kände inte för det idag, var trött och Henrik kom hem tidigare från jobbet så det kändes skönare att hänga lite med familjen Ax och Michael och Kevin (Nick's och lill henkes kompisar). Vi satt ute på baksidan vid poolen och bara pratade en massa strunt, kastade boll och njöt av värmen. Eller det kanske bara var jag som njöt av värmen för de andra är ju vana vid det haha :P
Ikväll kollade Meli, Henke och jag på Flickan som lekte med elden åt svenska kötbullar och spaghetti till kvällsmat och bara slappade. Så det har varit en ganska skön dag!

Hoppas ni blir nöjda med mitt långa inlägg nu haha, får ta igen det jag missat ;D Kram på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0