Dallas

Jag vet, jag vet.. över en vecka sen jag la upp något senast! Sorry..

Förra lördagen var det inflyttningsfest hos Hilde och Peter, de bjöd på mexikans buffé och en massa goda cheesecakes till efterrätt. Träffade en massa roliga människor, många svenskar där som var nyfikna på vart jag kom ifrån.
Förra söndagen tog jag, Henriks, Melissa och Lill Henke tåget till Down Town Dallas. Vi gick runt lite bland alla små affärer och åt jättegod hemmagjord glass. Efter det tog vi oss bort mot platsen där J.F Kennedy blev mördad och gick på museet som ligger på sjätte våningen där han blev skjuten ifrån. Det var väldigt intressant att se och det kändes som att man äntligen fick ut lite av historielektionerna i skolan! Efter det tog jag lite fina bilder på alla höghus och skulpturer sen började det kurra i våra magar, så vi tog oss bort till "Thank God it's Fridays" och en god middag.

Den här veckan har jag mest shoppat, jobbat och umgåtts med familjen Ax. Min hög med shoppingkassar har börjat bli hög nu haha! 

Igår åkte jag, Henrik och Lill Henke ut på vischan till Henkes fd jobbarkompis Mike. Mike var hur skön som helst och visa mig runt och lät mig göra en massa saker han tyckte att jag skulle göra i Texas: Jobba (hjälpte till att spika med en spikpistol), köra fyrhjuling, skjuta med ett hagelgevär och köra traktor (tyvärr fick han inte igång traktorn). Så det var en lite äventyrs dag igår haha! Och att skjuta hagelgevär var duktigt kul! Fick spelet första gången då jag inte var beredd på att geväret studsade tillbaka och att jag fick lock för öronen. Men de andra två skotten var det vara roligt! Så nu är jag en riktig Texasbo haha ;D

Idag har vi varit på IKEA, tro det eller ej! Pojkarna ville dit och äta lax och köpa hem lite svensk mat. Så himla roligt att gå in där, kändes precis som att man var i Sverige, men så fort man kollade ut så såg man Dallas, himla skum känsla haha! Det var en massa bilder på stockholm och småland där inne och det var kul att höra pojkarna försöka uttala alla de svenska varumärkerna ;D

Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer, hade hoppats på att få se Harry Potter men vi får se... Hoppas ni har det bra där hemma :) Puss

( Det är något krångel med bilduppladdningen så jag kan inte ladda upp något! typiskt.. Får försöka lite senare.)




Här är iaf filmen från när jag skjuter hagelgevär. Ingen fara Mamma och Pappa det gick bra ;)

Kommentarer
Postat av: Kasper

Hoppas du inte flippar ur och gör en skolmassaker när du kommer hem!

2010-11-22 @ 00:19:48
URL: http://www.kajan.nu
Postat av: Fanny

Oh my, you are AWESOME!! ;D

2010-11-22 @ 13:05:25
Postat av: lisa

uh coolt sanna :) lika avis som vanligt på dig och allt häftigt som du gör! <3

2010-11-23 @ 20:20:24
URL: http://lisajosefinbloggg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0