Dallas day 6

Halloween-söndag!

Dagen började med att jag sov ut! Första gången jag kunnat ligga och dra i sängen, har varit för pigg andra mornar så det var lite skönt. Tur att Melissa också var lite söndags-seg så vi hoppade träningen! Istället tog jag med mig min frulle ut i solen och ringde hem till Filip <3 och pratade med honom en lång stund :)
Sen var det mest slapp och lite dusch och fix, följde med Melissa till "Sams" ett jätte stort varuhus, mer som en lagerlokal egentligen, där de säljer alla möjliga matvaror fast i BIG SIZE! Så har man stor familj eller bara är väldigt stor, vilket många ju faktiskt är här haha ;D så passar "Sams" bra! De hade också mycket provsmaknings stånd runt om i affären, Melissa och jag gick väl i genom de flesta haha.

Åkte hem, packade in alla varorna i huset och gjorde oss redo för att gå bort till familjens vänner en gata bort. Sandy heter kvinnan som bor där med sin familj, hon är jätte härlig alla ungar här kallar henne för "the cool mum" och jag förstår dem! Hos Sandy var det knytkalas, hur mycket mat och efterrätter som helst, dock bara skräpmat så hade ganska ont i magen i natt, men när det är fest så får man inte vara kräsen! Efter någon timme stack alla barnen iväg och gick på trick or treat. Jag hade fått låna en häftig häx-hatt av Melissa så jag var lite utklädd iaf :) Vi gick en runda runt kvarteret för att kolla på alla husdekorationer och små söta ungar som sprang runt i sina utstyrslar! Jag har alltid vetat att halloween är stort i USA men jag hade ändå inte föreställt mig att hela kvarteret var med, antingen satt de ute på sina verandor och delade ut godis eller så var de ute med sina barn på trick or treat runda. Det var folk överallt! Mycket roligt att få uppleva :)
Vår lilla runda slutade borta hos en kvinna som heter Arlene, där satt vi på hennes veranda. (Mamma hon har en sån där gunga som du vill ha, så den låg jag och mös i!) Lill Henke var klädd i helsvart, till och med ansiktet, så han ställde sig ute vid vägen, blixtstilla, sen skrämde han folk som gick förbi.  Önskar att ni alla hade kunnat vara med och se allt, det är verkligen en unik upplevelse!

Happy Halloweeeeen! :D 

Rad 1: Cupcakes, Hippie-Melissa, Sandys hus, Alla barn/ungdomar där
Rad 2: Lill Henke och jag, nästan hela Ax familjen, Sandys hus nattetid
Rad 3: Halloween dekorationer från det häftigaste huset på gatan
Rad 4: Lill henke skräms, min häxhatt







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0