Angles in the snow

Vilken helg säger jag bara, eller ja vecka över huvudtaget, har varit den bästa veckan på länge! Har gjort så mycket kul saker, verkligen tagit vara på min lediga tid!
I fredags hade vi första repet med tjejkören (har inget namn än haha) Det kommer nog bli hur bra som helst, känns verkligen som en utmaning också, har inga direkta erfarenheter av att sjunga stämmor förutom körsång A i skolan, men där sjunger jag sopran så det är bara att sjunga melodin. Jag och Hilda fick den stämman under sopran, var svårt i början men sen började vi få till det så det kommer nog bli kanon, vi får öva i skolan haha ;D Jag vill ju kunna allting nytt på 5 sekunder så nu har jag allt fått något att bita i!
Efter sångrepet mötte jag upp Tammy och Sanne, vi drog till Karskrona för att se "I taket lyser stjärnorna", den var great, inte alls sådär fjortisbarnslig som jag var rädd för, så mellan allt popcorn ätande (som Tammy för övrigt vann haha) så satt alla tre och lipade som bara den, man kunde inte låta bli..

I lördags sov jag ut för första gånger på evigheter känns det som, duktigt nice! Plockade motigt ner min julstjärna och städade lite grann. Sen bar det av till TT som var kvällens fest värdinna. Blev en riktigt bra kväll och vi fick träffa en ny person, Evelina, mycket go tjej höll vi alla med om :) Natti var galet och det blev väl lite mycket av det goda haha, men jag hade kul som fan så jag klagar inte ;D Tack för en super kväll!

Nu är det ny skolvecka och nya tag, konsert med körsången på torsdag och fredag, lite nervös faktiskt, med tanke på hur det lät när vi övade i fredags, shit! Aja, nu ska jag öva sångläxa :)

Tjao!

Staring at the sky
There's angels in the snow
Wishing she could fly high
Above the world below


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0