TärnSanna

Det här inlägget kan vi börja med att gratta Linn Eriksson som är Ronnebys Lucia 2009! Linn kommer bli en toppen Lucia :) Så med detta kan de flesta räkna ut att jag blev tärna, men som tur väl är hänger jag inte läpp för detta, jag är nöjd ändå! Klart man blev lite besviken, det hade ju varit konstigt annars. Eller nej föresten, jag vet en som blev överlycklig för att hon INTE blev Lucia, haha söte Massis, den enda av luciakandidaterna genom alla tider som verkligen inte ville bli Lucia haha :D

Igår hade jag Filip här som höll mig lugn och glad, det var skönt/tur det! Vi motionerade ner till stan, han på longboard och jag på min "nya" racercykel haha. Men jag fick trampa för att hålla samma takt vill jag lova. Så det kändes inte liika onyttigt att kränga i sig chips och godis sen.. Filip var lite elak bara och sa att jag var tjock :O "Oh noo you didn't" Men det är svårt att vara sur på honom länge, så jag förlät honom haha ;D

Runt 8 tiden började det bli nervöst, redan vid 6 började jag få en massa sms av vänner som undrade hur det gått och så. Jag pendlade väl mellan att vilja bli Lucia och att inte alls vilja! Jag har kännt på mig hela dagen att Nina skulle bli lucia så när hon ringde till mig sa jag inte ens hej utan bara "Jag visste det, erkänn du blev Lucia" Haha stackarn ;P Men som sagt, kul för linn! :) Tack också alla underbara som har röstat på mig, alla har varit så gulliga mot mig, så tack, verkligen! <3

Idag har tog vi vårat numera färdiga luciatåg och åkte över till Tjärö för att lussa. Det var någon herrförening som hade julbord, så det var bara en massa fulla karlar så långt ögat kunde nå hahaha! Dock blev det knäpptyst så fort vi började sjunga, kocken kom till och med och frågade oss vad vi gjort med dem, de hade inte varit tysta en sekund sen de kom! Mja, där ser man var lite skönsång och riktigt snygga brudar kan göra ;)

Nej nu ska jag hoppa i säng, kanske borde och måste träna imorgon.. sen ska vi lussa på Café & Matsal också, det är fullrulle nästan varje dag nu fram till 18 dec!!
Godnatt :*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0