Dallas day 2

Hej på er alla svennisar ;D
Vaknade ännu tidigare idag och steg upp redan kl halv 8, självmant!! (Mamma och pappa, när hände det sist?) Så än så länge gillar jag den här Jet-lag känslan, fast jag är ganska trött på kvällen. Klockan är kvart över 9 nu och jag är ganska redo att gå och lägga mig, men jag ska försöka hålla mig uppe.

Melissa och jag åkte och tränade imorse. De kunde lägga till mig på sitt familj-medlemskap för bara några dollar, så nu kan jag träna hur mycket jag vill :D Vilket nog är bra för det är socker i ALLT här, men rackans gott är det :9 Vi provade på Kick-boxing idag, det var hårt men kul, sparkas och boxas en massa ;) Efter träningen så åkte vi hem och åt lite lunch sen ringde jag till lilla Eringsboda och pratade med Filip en stund :)
Vid 2 tiden följde jag med Melissa och handlade och herregud vad stora affärerna är här :O Fattar inte hur de hittar och det finns tusen saker att välja bland. Det är tårtor och bakelser överallt, en massa olika diskar: fisk, kött, sushi, bröd, ost osvosv där allt läggs fram färskt. Okey det kanske inte låter som världens grej men om ni hade varit där hade ni förstått vad jag menat, det är ganska stor skillnad mot lilla Maxi hemma haha ;D

Sen åkte vi hem, kastade in varorna och gick för att hämta Little Henrik vid en mötesplats där alla mammor hämtar upp sina barn efter skolan. Alla jag träffar är så trevliga mot mig och vill veta allt om vart jag kommer ifrån osv, Amerikaner är sånna sköna människor!
Efter det fick vi halvspringa hem igen och jag kastade i mig en snackbar och lite dricka, sen skjutsade Melissa mig till Hildes och Peters hus. Där jag skulle jobba för första gången idag. Hilde var där när jag kom så vi gick igenom lite grejer igen och sen när Martin kommit hem så åkte Hilde och hennes son Robert iväg för att fixa hans körkort. Så jag "kastades" in i barnpassningen, men det gick jätte bra :) Martin är världens goaste och han försökte inte med några tricks idag i alla fall, mer än att försökte lura mig att vi hade gått en tillräckligt lång runda med hunden. Dupont är nog den mest trofasta hund jag någonsin träffat, han lämnar inte ens sida och är lika kelen som en katt. En helt underbar hund!
Efter vår lilla runda med vovven hoppade jag och Martin lite studs-matta och jag träffade Hildes man Peter. Sen fick Martin lite glass för att han varit så duktig. När klockan blev 6 och mina två timmar var gjorda, så satt jag mest och pratade lite med Hildes familj innan Henrik och Little Henrik kom och hämtade upp mig :)

Nu ikväll har jag bara slappat här hemma, ätit god middag (dagens favorit är Ranch dressing, jag skulle kunna dricka det!) och kollat på Survivor som USA faktiskt har kopierat från Sverige och inte tvärt om. Det är samma som Robinsson.

Hörs imorgon! :)




1. Här bor jag
2. Morgonutsikt
3,4. Uteplatsen
5. Dupont


Kommentarer
Postat av: lisa

Du bor ju helt otroligt fint :) förstår att du trivs ;) men vad kul att barnpassningen gick bra! nu är du på g ordentligt verkar det som :D Superkul! PUSS

2010-10-28 @ 13:32:30
URL: http://lisajosefinbloggg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0