Jo, det där med att det skulle bli en bra vecka..

det höll  i ungefär 15 timmar :(

Min dag började med ett besök från Sanne som kom hit och övade på mig inför sin makeupartist-utbildning. När hon nämnde för någon vecka sedan att hon var på uppgift: Glitter. Så var jag snabb att ställa upp som frivillig! Det blev superfint, snyggt markerade ögon med fint guldskimmrande glitter på ögonlocken. Jag älskar verkligen guld- och bronssminkningar och Sanne är superduktig, hon blev själv riktigt nöjd idag också :)
Efter sminkning och lite fika kom jag på att min cykel stod i stan så hon körde mig till mitt tandläkarbesök. Och här slutar min förutsagda toppenvecka..

Tandis var jättenöjd med mina tänder men jag hade ett litet "början till hål" och eftersom det var sista gratisgången hos tandläkaren så tyckte Tandis att det var lika bra att fixa det nu så jag slapp betala en massa dyra pengar sen! Lite motigt sa jag visst och han började greja. Som vanligt tackade jag nej till bedövning, trots att min tandläkare rekomenderade det starkt. Har alltid varit jobbigt envis med sånt när det gäller smärta, står hellre ut med det ett tag än att börja krabba med bedövning och att gå med förlamad munn resten av dagen. Jag kan ju säga att jag han ångra det ett par gånger när han hade börjat med borren! Fyy fan vad det ilade AOCH! Trodde aldrig det skulle bli klart :O Men jag hade bara mig själv att skylla, jag sa ju trots allt nej! Tandis bad mig göra tecken med vänsterarmen om det gjorde ont, men jag kämpade och stod emot. Höll istället ett krampaktigt tag om mina tummar och koncentrerade mig på den smärtan istället, det hjälpte liite. Jag överlevde och halvsprang ut från mottagningen haha. Tänker inte går dit på iaf 18 månader!

Jag gick ner mot stan för att hämta min cykel. Men fanns det nån cykel där jag hade ställt den? Självklart inte! Började först kolla runt i de andra cykelställen i närheten för att kolla om jag bara glömt vart jag ställt den. Men nej.. ingen blå cykel någonstans :( Gaah vad arg jag blir! Idioter som måste ta andras saker :@
Ringde till pappa, han sa grattis, jag sa tack. Men han var snäll och kom för att plocka upp mig så jag slapp gå i regnet. Bilresan hem ägnade jag åt att svära för mig själv och nogrannt stirra på varenda cykel vi passerade. Gjorde en polisanmälan hemma, inte för att de gör något men det skadar ju inte, mirakel kan ju hända?
När det är ljust ska vi ta en runda och leta efter min trogna följeslagare, och ser jag den tänker jag fan i mig sno tillbaka den!! Ingen jävlas med Tant Puré ostraffat, så är det :( INTE OKEJ! Jag är en sån person som tror att allt som händer har en mening. Men jag har svårt att förstå meningen med detta? Den som lever får se..

Hoppas att det är slut på otur för denna veckan. Imorgon ska jag jobba och det ser jag fram emot, har fått 3 dagar denna veckan och det känns mycket bra! Imorgon fyller också min pärla Lisa 19 år <3

Nu tänker jag avsluta min dag någelunda bra, med one tree hill och förhoppningsvis underbara drömmar PUNKT


Kommentarer
Postat av: Kasper

Min cykel har blivit stulen två gånger den senaste månaden. Jag polisanmälde den och de ringde mig här om dagen. Någon hade snott den från stationen och cyklat till ÖB. Tack till polisen som hittade den åt mig :)

2009-11-17 @ 01:37:50
URL: http://www.kajan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0