Taking chances

I´m back!
Veckan som gått har det verkligen varit fullt upp. Men helgen tog verkligen priset haha!
Min fredag började klockan 04.00 med hårfix och ombyte till Luciakläderna. Först samling sen kl 7 hade vi första uppträdet på Alfalaval, efter det rullade schemat. Vi besökte närmare bestämt 20 platser i fredags. Och avslutade dagen på Brunnen, med uppträde för en sal full med aspackade människor som inte precis lyssnade, men applådera, busvissla, slänga snuskkommentarer och tafsa kunde de.. Jaja vi fick god mat iaf (y)

Lördag: Samling Heliga Kors Kyrka kl halv 11. Och vad gjorde vi där? HEEEMLIIS ;) Ronnebyfolket kommer att veta snart! Det är känns helt galet iaf och har aldrig tidigare gjorts bland luciakandidaterna, men är man skitbra så är man! Dagen rullade på med massa lussbesök som vanligt och avslutades igen på brunnen där vi gjorde oss iordning för fest efter. Men cp vakterna vägrade släppa in 17åringarna på Natti, trots att det gått bra alla andra år! Alkoholpolicyn kan stoppa upp något nånstans.. De kan ha 93-94or på natti varje helg men detta gick inte igenom humm..

Söndag: Dagen D, kröning i sporthallen! Men innan dess besökte vi alla ålderdomshem i utkanterna av kommunen. Bla. Eringsboda, där Filip, Gill och Mikael kom och kikade.
Från munktrappan och torget åkte vi häst och vagn till sporthallen, men ett tåg av små tomtar med facklor efter oss :) I sporthallen blev jag för första gången lite nervös, har inte varit det under hela veckan. Men når vi tågat fram till mikrofonerna upptäckte jag strålkastarna som var riktade rakt i ögonen, så man såg inte ansiktet på en ända människa, bara ett svart folkhav haha! Bort med den nervositeten ;)
Annars kändes det sjukt mäktigt att stå och sjunga i sporthallen, synd att vi inte fick sjunga mer bara, tyckte vi hade lite för lite tid på oss! Ändå hade vi fått 2 mer låtar än förra året? :O Aja, det var kul iaf!

Efter kröningen åkte jag hem och umgicks med Filip. I lördags var det vår halvårs dag! Helt galet , det känns inte som att det gått så lång tid. Inte trodde jag för lite mer än 6 månader sen att jag skulle träffa någon som du <3

12-06-09

Kommentarer
Postat av: lisis

tycker att du varit superduktig :) naf ni är så söta tillsammans, grattis från mig :)

2009-12-16 @ 11:54:53
URL: http://lisajosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0